SEARCH
REGION: NORWAY
CHG-MERIDIAN

Virksomheter med fokus på bærekraftig utvikling tiltrekker seg arbeidskraft

Den yngre generasjon av arbeidstakere som nå kommer inn på arbeidsmarkedet er bevisst på selskap som tar et miljøansvar og tilbyr fleksible arbeidsløsninger. Det er stadig viktigere for bedrifter å holde seg oppdatert.

Den yngre generasjon av arbeidstakere som nå kommer inn på arbeidsmarkedet er bevisst på selskap som tar et miljøansvar og tilbyr fleksible arbeidsløsninger. Det er stadig viktigere for bedrifter å holde seg oppdatert – og gjennom bærekraftig utvikling, ny teknologi og attraktive arbeidsoppgaver vil de kunne tiltrekke seg fremtidens ansatte.

PWCs globale Millennials at Work-studie, viser til at den yngre generasjonen tiltrekkes av bedrifter som ønsker å investere og forbedre samfunnet. De er også mer sannsynlig å være lojal mot et selskap med en sterk etikk. Dermed blir en klimavennlig tilnærming en stadig viktigere og avgjørende faktor for selskapets suksess. CHG-MERIDIAN, som lenge har operert i samsvar med prinsippene for sirkulær økonomi, har merket en endring i kundenes ønsker.

– Tidligere ble trykket lagt på å redusere klimaavtrykket i produksjonen og prosessen, men nå blir det tydelig at flere og flere virksomheter ønsker å finne bærekraftige løsninger i sitt daglige arbeid. For å redusere utslipp, men også for å tiltrekke en ny og bevisst generasjon, sier Marko Tarkiainen, salgsdirektør i CHG-MERIDIAN Sverige og Finland.

Bærekraftig informasjonsteknologi for den moderne arbeidsplassen

Med riktig partnere og sirkulære økonomiløsninger for IT-utstyr kan bedrifter redusere kostnadene sine, redusere arbeidsmengden og øke datasikkerheten samtidig som de er en del av en bærekraftig livssyklushåndtering.

– Vi hjelper til med å tilrettelegge og implementere teknologien og hente den når kunden ikke lenger trenger den. Vi sørger da for at produktene har et lengre liv før de resirkuleres, og garanterer dermed gjensalgsverdi. Ved å velge en livssyklusmodell der fullt funksjonelle enheter får nytt liv i bruktutstyrsmarkedet, er det mulig å redusere klimapåvirkningen betydelig, sier Marko.

Marko Tarkiainen, salgsdirektør i CHG-MERIDIAN Sverige og Finland

Yngre generasjoners harde krav til virksomheters påvirkning  til grunnleggende endringer i virksomhetenes forretningsmodeller og verdier. I Survey of the Most Sustainable Brands of the Future-undersøkelsen, sa hele 83 % av respondentene at bedrifter burde og har mulighet til å påvirke til bærekraftig utvikling.

– Skal du tiltrekke deg nye medarbeidere og en ny generasjon, må du være en virksomhet som konsekvent skaper bærekraftig utvikling. Hvis vi kan hjelpe kundene våre med dette, er det selvsagt en vinn-vinn-situasjon, sier Marko Tarkiainen.
 

Karbonnøytral IT-løsning

Til tross for en bærekraftig IT-løsning, vil produksjon, bruk og resirkulering av IT-utstyr fremdeles forårsake uunngåelige CO2-utslipp. For å hjelpe kundene med å redusere klimafotavtrykket ytterligere, kan tjenestene våre også inkludere carbonZER0-tjenesten, der kundene kan kompensere for alt karbonavtrykket til IT-utstyret deres. Via carbonZero bidrar man til å finansiere sertifiserte klimaprosjekter rundt om i verden.

– Sammen med tiltak som tar sikte på å unngå og redusere utslipp av karbondioksid, er kompensasjon et viktig skritt som vil gjøre bedrifter i stand til å jobbe mer bærekraftig og bidra positivt til å dempe klimaendringer, men også til å bli en respektert og attraktiv arbeidsgiver, avslutter Marko Tarkiainen.