PANASONIC er en anerkjent innovatør og en av verdens største aktører innen utvikling av elektronikkteknologier og -løsninger, både innen forbrukerelektronikk, hvitevarer, biler og den bredere B2B-sektoren. I Europa er Panasonic Information Systems Company Europe (PISCEU) ansvarlig for å sette opp og vedlikeholde konsernets omfattende IT-nettverk. Med over 160 ansatte ved hovedkvarteret i Hamburg samt andre nøkkelsteder i Tyskland, Polen, England og Italia, tilbyr IT-tjenesteleverandøren omfattende støtte til sluttbrukere på tvers av alle PANASONICs avdelinger.
PISCEU hjelper ansatte i PANASONICs europeiske selskaper med å nå sine forretningsmål gjennom skreddersydde IT-prosesser og -teknologier. Forutsetningen: et konsept for brukfasen til IT-utstyret som er internasjonalt skalerbart og gir en transparent oversikt over alle leasede enheter og deres kontraktsbetingelser – når som helst og hvor som helst.
Komplett administrasjon av teknologi til arbeidsplassen i Tyskland og flere andre europeiske land – som omfatter mer enn 8100 eiendeler. Disse inkluderer bærbare datamaskiner (rundt 40 %), skjermer (20 %) og smarttelefoner (i underkant av 30 %) samt servere og store skrivere.
I løpet av bruksperioden støtter vi Panasonic gjennom å ta hånd om forhåndskonfigurasjonen av mobile enheter, levering av enhetene til steder i hele Europa, brukerstøtte og vedlikehold, regelmessige gjennomgangsmøter og eventuelle nødvendige justeringer, samt rask utskifting i tilfelle feil. Ved slutten av levetiden samler vi inn enhetene for sikker sletting av data.
For å sikre ønsket innsyn om IT-utstyret, valgte PISCEU forvaltning av anlegg og utstyr gjennom vår tesma plattform. Plattformen vår for teknologi- og tjenesteadministrasjon sammenstiller kommersiell og teknisk data og gir omfattende innsikt gjennom hele teknologiens livssyklus: fra rådgivning og utrulling til innhenting av enheter og sertifisert sletting av data.
Plattformen gir ledere fra ulike avdelinger viktig informasjon om IT-landskapet og de enkelte eiendelene. Under investeringsplanlegging gir for eksempel tesma, informasjon om enhetskonfigurasjoner, plasseringer og budsjettutvikling. Under drift gir programmet kontrollrapporter for enkel budsjett-, forbruks- og kapasitetsplanlegging. Ved slutten av bruksperioden henter PISCEU informasjon om eiendelsstatus, bruksperiode og planlagt og fullført fjerning. Den komplette sletteprosessen for IT-utstyr er også synlig gjennom tesma®.
En oversiktlig og internasjonal skalerbar forvaltning av eiendeler er en viktig del av vårt vellykkede og langvarige samarbeid. PISCEU verdsetter det sterke partnerskapet vårt. Teamene fra de to selskapene har for eksempel i fellesskap utviklet en prosesshåndbok som grunnlag for samarbeidet vårt. PISCEU verdsetter også fleksibiliteten i kontraktene, som tar hensyn til den nåværende utviklingen – enten det gjelder IT-utstyr eller finansmarkedet.
– CHG-MERIDIAN støtter oss gjennom hele IT-livssyklusen – fra rådgivning og innkjøp til endt leieavtale og sletting av data. Dette har gjort det mulig for oss å påviselig øke produktiviteten og lønnsomheten vår. Vi ser på samarbeidet som et godt og nært partnerskap.
av organisasjoner anser innhenting av nøyaktig og komplett data relatert til maskinvare, programvaredistribusjon og programvarerettigheter som et stort smertepunkt.
av ledere finner det utfordrende å kvantifisere fordelene ved enkeltstående teknologiinvesteringer.
organisasjoner mener at de mangler et virkelig effektivt opplegg for forvaltning av IT-ressurser.