SEARCH
REGION: NORWAY
EN
NO
Marienhospital optimaliserer prosesser gjennom et integrert bruksfase konsept for teknologi

Konsolidert innkjøp og vedlikehold av ultralydmaskiner reduserer kostnader, øker effektiviteten og avlaster budsjettet, samtidig som de unngår forstyrrelser i sykehusdriften

Vår kunde MARIENHOSPITAL

Med sine 19 spesialistklinikker, 20 tverrfaglige sentre og mer enn 750 senger er Marienhospital Stuttgart et av de største sykehusene i delstatshovedstaden Baden-Württemberg. Rundt 2000 ansatte behandler rundt 30 000 pasienter og 85 000 polikliniske pasienter hvert år. Det katolske sykehuset gir sentral omsorg og er også et universitetssykehus knyttet til Universitetet i Tübingen. Sykehuset kombinerer mer enn 130 år gamle tradisjoner med høyteknologisk medisin. Det omfattende spekteret av utstyr inkluderer et stort antall ultralydsystemer fra ulike produsenter.

Utfordringer

Mye administrasjon på grunn av forskjellige produsenter
Vansker med å håndtere kostnadsstrukturer
Høye kostnader til personalopplæring på grunn av de forskjellige modellene

Ønsker en produsentuavhengig løsning

Da tiden kom for å anskaffe 25 nye ultralydmaskiner, vurderte Marienhospital å kjøpe alle fra samme produsent, for enkelhets skyld. Imidlertid var anskaffelser fra én kilde upraktisk, da ingen enkeltleverandør strengt tatt kunne dekke alle medisinske krav. Det var her CHG-MERIDIANs sterke sider kom inn i bildet. Som en leverandørnøytral teknologipartner kunne CHG-MERIDIAN kombinere store investeringer med flere leverandører i én kontrakt.

technology2use – tilpasset for MARIENHOSPITAL

UTSTYR

Med 25 nye ultralydsystemer til en verdi av mer enn én million euro moderniserer Marienhospital utstyrsparken sin og sikrer langsiktig teknologisk relevans. Kontrakten omfatter utskifting til den nyeste teknologien etter bare fire og et halvt år. Det holder utgifter til vedlikehold, slitasje og nedetid lave på lang sikt.

FINANSIERING

Klassisk leasing: "bruke i stedet for å eie", det er mottoet til vårt finansieringskonsept. Med regelmessige avdrag som inkluderer service og vedlikehold, gir leasing enklere budsjettplanlegging gjennom hele perioden og beskytter likviditeten.

TJENESTER

Siden leasingen omfatter en komplett vedlikeholdskontrakt, er CHG-MERIDIAN også eneste kontaktpunkt for tjenester gjennom hele bruksperioden. Fordelen for Marienhospital er at de ansatte vet nøyaktig hvem de skal kontakte, noe som reduserer risikoen for nedetid på utstyr som kan påvirke pasientbehandlingen negativt. Denne mer personlige serviceopplevelsen er grunnen til at Marienhospital har valgt å jobbe med CHG-MERIDIAN.

Konklusjon

Med CHG-MERIDIANs technology2use-løsning har Marienhospital fått en mer ensartet utstyrspark som er tilpasset medisinske krav. Dette har ført til betydelige besparelser på innkjøps- og vedlikeholdskostnader. I tillegg ga én enkelt kontrakt med oversiktlige, forutsigbare priser mindre administrativt arbeid og lavere driftskostnader.

De nye systemene gir ikke bare bedre diagnostikk, men reduserer også nedetiden. Dette betyr at behandlingstjenester kan leveres raskere og flere pasienter kan behandles, noe som gir bedre pasientutfall for sykehuset. Når garanti og fullt vedlikehold er inkludert, blir budsjettet heller ikke lenger belastet av utskiftinger som ikke er planlagt.

Ytterligere økninger i effektiviteten ble gjort mulig ved å legge enheter inn i en informasjonsbase. Ved hjelp av et sporingssystem kan ansatte dermed raskt og enkelt se plasseringen av mobile enheter via et nettbrett. En bruksanalyse gir pålitelige data for planlegging av enheter basert på etterspørsel 

– Den moderne, harmoniserte utstyrsparken gjør prosessene mer effektive og sykehuset vårt enda mer effektivt, med oversiktlige kostnader. CHG-MERIDIANs finansieringsløsning dekker utstyr, service og nedetid i én enkelt kontrakt, noe som gjør at vi kan ha tillit til planene og utnytte budsjettet vårt på best mulig måte.
Commercial Director, Marienhospital Stuttgart
Problemløsningen i tall

gjennomsnittlig teknologiinvestering i en organisasjon

~ 5 %

er den gjennomsnittlige organisasjonens teknologiinvestering i prosent av omsetningen for en organisasjon i helsesektoren i 2022 – Deloitte (2023)

Redusere driftskostnadene

$ 93 milliarder

i årlige livssykluskostnader til helseutstyr for sykehus – Helix Strategy (2022)

Økte varekostnader

~ 10 %

er økningen som økonomisjefer i helsesektoren oppgir for deres organisasjons varekostnader – Deloitte (2022)

Verktøy for suksess

TESMA – all data i ett system

Mer om TESMA 

carbonZERO®

Finansielle bidrag til mer bærekraftig leasing
Les mer 

eraSURE®

Datasikkerhet gjennom sertifiserte sletteprosedyrer
Les mer 

Les flere suksesshistorier fra kunder

Se hvordan kundene realiserer verdier gjennom CHG-MERIDIANs løsninger.
Les mer 

Ta kontakt med oss

Vil du ha et gratis og uforpliktende råd? Ta kontakt med oss for å høre mer om hvordan du kan dra nytte av vår ekspertise.

Kontakt oss

Vi er alltid klare til å høre hva du har på hjertet: Du kan bare ringe eller sende en e-post.
Kontakt oss