13 235 ansatte på 85 lokasjoner på alle kontinenter. Mer enn 3,8 milliarder sveitserfranc i salgsinntekter. Imponerende tall som gjør at CLARIANT skiller seg ut som en ledende global aktør innen spesialkjemikalier. Det langvarige samarbeidet vårt med Clariant har fått ytterligere fart gjennom oversiktlig og digital administrasjon av enhetene gjennom hele livssyklusen.
Under koronapandemien fikk CLARIANT behov for en ny og effektiv måte å utruste sine ansatte med det digitale utstyret de trengte med en gang. Behovet var allerede kjent, men nå måtte det skje veldig raskt: Det var behov for en løsning som ville automatisere arbeidsflyten for administrasjon av enhetene.
1200 smarttelefoner til ansatte i Tyskland og annet utstyr for å gjøre det mulig å arbeide fra hvor som helst.
Tjenestene våre for livssyklushåndtering dekker hele livssyklusen til enhetene. Dette omfatter forhåndskonfigurasjon av mobile enheter, levering til hjemmekontoret eller kontoret, støtte og vedlikehold, rask utskifting i tilfelle feil og økt bærekraft ved å overhale enhetene for forlenget bruk.
tesma
CLARIANTs enhetsadministrasjon ble omorganisert ved hjelp av tesma, vår plattform for forvaltning av anlegg og utstyr. Ansatte kan enkelt bestille sine egne enheter fra en katalog gjennom selvbetjeningsfunksjonen i tesma Portal. Godkjenninger, utrulling, levering, service og vedlikehold, retur av enheter: alt er nå automatisert, og prosessene er feilfrie og går betydelig raskere. Den perfekte løsningen for å avlaste CLARIANTs IT-avdeling, slik at de kan investere mer tid i kjerneoppgaver.
Kombinasjonen av selvbetjening og automatiserte prosesser i tesma plattformen vår for forvaltning av anlegg og utstyr gir fordeler for alle involverte: ansatte har alltid tilgang til nye enheter og kan bestille utstyr selv. Enhetsadministrasjonen er automatisert, fra bestilling, levering og bruk til vedlikehold, service og retur. Ved å koble sammen teknisk og kommersiell data får IT-avdelingen oversikt over alt med et tastetrykk. Siden de bruker mindre tid på operativt arbeid, kan de jobbe mer effektivt med strategiske oppgaver.
Sabine Tschöp prosjektleder hos CLARIANT, var veldig fornøyd med vår tilpassede løsning
– Dette betød at vi kjøpte et produkt som var hundre prosent skreddersydd til våre behov og ikke trengte å kjøpe komponenter i pakker som vi ikke trengte.
av en kunnskapsarbeiders tid går med til kontorarbeid og «administrasjon på tvers
av virksomheter opplevde konsekvenser på grunn av at IT-ansatte vier tid til manuelle rutineoppgaver
av virksomheter rapporterer en økende tidsbruk i IT-teamet for å administrere teknologier og infrastruktur
Vil du ha et gratis og uforpliktende råd? Ta kontakt med oss for å høre mer om hvordan du kan dra nytte av vår ekspertise.